zaterdag 21 februari 2009

Suzuki T500 - Stand van zaken (3)

Vandaag ontving ik een email van René: "Goed nieuws, alles wat ik tot nu kan testen werkt!!! De ontsteking geeft, gezien de omstandigheden, een goede blauwe vonk op beide bougies. Nu alleen nog een setje bougies van hetzelfde type. De ontsteking zal ik nog even controleren/afstellen. Gisteren kwam ik nog een storing tegen in de stuurlichtschakelaar, maar is verholpen. Alle lampen werken op 1 controlelampje na van het knipperlicht. De knipperlichten zelf werken, dus kunnen altijd nog worden gemonteerd. De remlichtschakelaar (die op de motor zat), neutraalschakelaar +controlelampje, grootlicht controlelampje zijn OK. De rubberen ringen zoals moeten wel gemonteerd worden. Staat mooi afgewerkt en voorkomt doorschuren van bedrading. Dit type ringen zijn ook gewoon in de handel te krijgen (b.v Groen rubber Rotterdam). De koplamp moet een fitting hebben voor een normale dim/grootlicht lamp. Het stadslicht en parkeerlicht kan afgedaan worden met 1 lampje met aparte fitting naast de grote (dit is over het algemeen standaard bij alle wat oudere auto- en motorkoplampen). Het enige wat ik nu nog moet doen is de kabelboom aftapen (waar nodig) en vastzetten aan het frame. De dynamo en spanningsregelaar zijn het beste te testen wanneer de motor loopt. De originele tekening heb ik vervangen door een nieuwe aangepaste versie. Is wel zo makkelijk als er later nog een storing optreedt. Mijn conclusie tot nu toe is dat de kabelboom vervangen weinig tot geen problemen heeft gegeven. In principe is de kabelboom vrijwel origineel gebleven. Ik ga nu de balans opmaken voor de kosten. En nu nog; motor weer ophalen, in elkaar zetten, olie en benzine erin en starten!!!!!".

Geen opmerkingen: