Ik heb het zadel vorig jaar bij Marcel Vlaandere gekocht, nadat ik op Vehikel, in december 2007, bij hem net achter het net had gevist voor een ander zadel. Het gekochte zadel is, vermoed ik, origineel van een GT500. Ik heb het helemaal moeten strippen want het was in een niet al-te-beste-staat. Daarna flink geschuurd en ontroest en behandeld met Fertan (geen suc6) en met RX5. Uiteindelijk in de zinkprimer gespoten en een aantal zwarte laklagen geven en nog van een blanke laklaag voorzien. Vanwege het feit dat het zadel niet geheel aansluit op de T500 tank, omdat de tank van de T500 korter en ieler is, moest ik het zadel aanpassen. Extra plaatje staal aangebracht in de vorm, zodat het zadel mooi nu wel aansluit op de tank. Daarna aan mijn zwager gevraagd het zadel opnieuw te bekleden. Ik ben erg tevreden over het resultaat en het zal schitterend staan.
Het fraaie eindresultaat.
Het enige wat aan het zadel ontbreekt zijn de aluminium sierstrippen, die aan de zijkanten zaten, deze kon ik met geen mogelijkheid redden. Typisch geval van jammer, maar helaas............
Geen opmerkingen:
Een reactie posten